logo 03 Ráckevei Ady Endre Gimnázium
                                                                                A család gimnáziuma

Menu

Rendhagyó Sportnap

A 9.b osztály október 13-án az iskolai sportnap keretében a Budai-hegységben túrázott.
Kitűzött célunk négy kilátó elérése volt, melyet minden résztvevő sikeresen teljesített.
Túránk a Fogaskerű végállomásánál kezdődött, ahonnan egy rövid és kényelmes „vonatozással” hamar megérkeztünk a Széchenyi-hegyre. Ez még senki számára nem jelentett kihívást, innentől kezdve azonban közlekedési eszköz nélkül, gyalogosan folytattuk utunkat. A nagyon szép őszi időben viszonylag hamar megérkeztünk a János-hegyre, ahol a libegőzés nemcsak azok számára volt élvezetes, akik először jártak itt, hanem a már sokadjára „libegőknek” is. Ezután következett az első kilátó meghódítása, ez az Erzsébet-kilátó volt. Ide egy rövid kaptató után felértünk, de bizony volt, aki már itt befejezte volna a kirándulást, pedig a neheze csak ezután kezdődött.
Utunkat a Szépjuhászné felé folytattuk, majd egy hosszabb kaptató után elértük második úti célunkat, a Nagy-Hárs-hegyen található Kaán Károly kilátót.
Nagyon büszkék voltunk magunkra, hiszen többen önmagukat legyőzve lépcsőztek fel a kilátó tetejére, hogy visszatekintsünk oda, ahonnan jöttünk, egyúttal előre tekintve meglássuk az előttünk lévő messzeségben a következő kilátót, a kis-hárs-hegyi Makovecz Imre kilátót.
Itt egy rövid pihenő, majd némi élet- és túramentő szőlőcukor bevitel után folytattuk utunkat. Ekkor már többen úgy gondolták, hogy bejöhetne értünk a buszunk az erdőbe, mert nem bíztak abban, hogy elérjük utolsó állomásunkat, a Látó-hegyen épült Árpád-kilátót. Pedig az alig 5 órás sétánk végére ide is eljutottunk.
Innen már mindenki lelkesen ereszkedett lefelé, mert tudtuk, hogy a következő pihenő már a buszunkon lesz. A túra végére nagyon elfáradtunk, de egy szép, közös emlékkel tértünk haza.
Dr. Balogh Lászlóné

Bejelentkezés

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

Címünk: 2300 Ráckeve, Kossuth Lajos u. 82.