logo 03 Ráckevei Ady Endre Gimnázium
                                                                                A család gimnáziuma

Menu

2019. május 14-én kissé esős, borongós napon kelt útra a 9. a osztály az idei osztálykirándulásra.
Az úti célunk székes fővárosunk lett. Olyan helyeket választottunk, ahová biztosan nem jutnak el a diákok a hétvégi plázás körútjaikon.

A Budapest Eye, alias Erzsébet téri óriáskerék, látogatása volt az első helyszínünk. Talán az esőre való tekintettel vagy a kevés vendég miatt repetázhattunk és az óriáskerék 7-szer fordult velünk körbe, hogy a város szomorkás panorámáját megcsodáljuk.

Mivel az eső épp úgy döntött hagy minket várost nézni sétálva folytattuk utunkat és megnéztük a világörökség részének mondott Dohány utcai zsinagógát, majd az utca végén és sétánk végén a Nemzeti Múzeumhoz értünk.

A múzeum lépcsőjén nem szavaltuk el a Nemzeti Dalt, ahogyan Petőfi sem tette, de megemlékeztünk nagy elődeinkről és aztán a Görgei (y) kiállítást tekintettük meg. Feltettük a kérdést, vajon áruló volt -e Görgei és erre kerestük a választ. Azt hiszem erre kérdésre olyan diplomatikus választ kaptunk, amit egy történelmet tanuló kaphat, vagyis a körülmények pontos ismertetését és egy személy aprólékos portréját. S mindenki ítéletére bízták a döntést. Egy gazdag, izgalmas kiállítás volt.

Az eső a kiránduló csapatunkat nem kímélte és szorgalmasan szemerkélt tovább. De mi ezt már nem bántuk, hisz utolsó állomásunkra igyekeztünk a busszal. Az Aqua World (Ramadan) forró vizében kívántuk a nap hátralévő részét tölteni.
Itt mindenki kedve és temperamentuma szerint a jakuzziban pihent, csúszdázott, úszott, szaunázott. Egy kiadós ebéd után élveztük még a fedett strand kellemes légkörét és késő délutánig már kissé elfáradva indultunk haza. S mivel a spontán ötletek a legjobbak, vagy csak a gyomra korgott a csapatnak, még betértünk a kedvenc gyorsétteremünkbe is.
Tartalmas és változatos nap volt. Csak az időjárás volt egyhangú. Azt hiszem mindenki elégedetten térhetett haza.
Köszönjük Jankovics Dóra tanárnőnek, hogy elkísérte csapatunkat.

Jövőre újra útra kelünk.

Bejelentkezés

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

Címünk: 2300 Ráckeve, Kossuth Lajos u. 82.