A Pénz7 keretei között az alábbi tanórai projektek megvalósítására került sor:
A Bankoljunk okosan! témakörön belül a készpénzhasználat, és a bankkártya használat előnyei és hátrányai kerültek összehasonlításra. Szituációs játékok, vitaelemek felhasználása segített a téma feldolgozásában. A 7.a, 9.a, 9.b, 9.c, 10.b és a 11.a osztály vett részt ezeken az órákon.
A Családi költségvetés témakörén belül, a havi családi bevételek, és kiadások, a családi gazdálkodás nehézségei, felmerülő problémái, esetleges rendkívüli kiadások megoldása került feldolgozásra. Az osztályok tagjai egy-egy család konkrét szereplőinek bőrébe bújhattak, mérlegelhették a döntési lehetőségeiket egy-egy pénzügyi probléma megoldásakor. Felmerült a kölcsönfelvétel lehetősége is egy pénzügyi nehézség áthidalására, ám maguk a gyerekek fogalmazták meg, hogy ez viszont a továbbiakban fix költségként jelentkezve a szabadon használható keret összegét csökkenti. A 8.a, 10.a, és 11.a osztály vett részt a fenti órákon. A 10.a osztály három lelkes tanulója vezette a saját osztályukban a tanórát, találta ki a családokat, és a megoldandó pénzügyi szituációkat.
A Vállalkozási ismeretek témakörén belül először a Szükséglet és igény fogalmi, majd gyakorlati elkülönítésére alkalmas foglalkozásra került sor. A második órán pedig egy létező igény- célcsoport-termék kapcsolatán keresztül új termékek piacra juttatására vonatkozó feladatot oldottak meg a résztvevő osztályok: a 11.c, és 12.a osztály.
Jó hangulatú, kreatív, interaktív tanórákra került sor: diák, és tanár egyaránt élvezte.
A tanórákat Bálint Hajnalka, Kátai Zita, Mészáros Attila, Molnár László, és Szabó Andrea tartotta.
Későbbi időpontban kerül még megvalósításra néhány osztály programja, melyekről szintén olvasható lesz a beszámoló.
Szabó Andrea