logo 03 Ráckevei Ady Endre Gimnázium
                                                                                A család gimnáziuma

Menu
 
Kátai Zita, a Reál Munkaközösség vezetője, így foglalta össze a biológia, földrajz, kémia tantárgyakat tanító kollégák találkozóját:
Kollégáink meghívásunkra Ráckevéről, az Árpád Fejedelem Általános Iskolából és a Szent Imre Katolikus Általános Iskolából, Szigetújfaluból és Szigetbecse-Makád közös igazgatású általános iskolából érkeztek. A bemutatkozás során mindenki elmondta, hogy milyen tantárgyakat, mekkora óraszámban tanít. A megbeszélés során egyetértettünk abban, hogy óráinkon nagyon fontos a szemléltetés. Ez azonban a legtöbb esetben nehézségekbe ütközik, mert a helyhiány, illetve forráshiány miatt a természettudományos tantermek és szertárak többnyire megszűntek az általános iskolákban. Ebben együttműködési lehetőségként az Árpád Fejedelem Általános Iskola az ökoiskolai bemutatótermét és kidolgozott foglalkozásait, a gimnázium készülőben lévő kémia laborját ajánlotta fel, de szóba került egy-egy előadó közös meghívása is.
Érintettük a tankönyvek problémáját, a diákok motiválhatóságának nehézségeit, de ötleteket is adtunk egymásnak, amivel színesíthetjük óráinkat. Mindannyian látjuk a diákok túlterheltségét, a tananyag mennyisége és a heti óraszámok között feszülő ellentétet, amit próbálunk feloldani. Kiemeltük azt, hogy a diákok kreativitását fejleszthetjük az általuk készített bemutatók segítségével.
Legközelebb az elkészült laborunk megtekintésére hívtuk meg kollégáinkat, az együttműködésünk akkor folytatódik.
 A területi 
matematikus munkaközösségi megbeszélésről Sáfár Lajos, a Matematika Munkaközösség vezetője így írt:
2017.03.21.-én intézményünkben gyűltek össze a tankerületünkhöz tartozó matematika szakos tanárok.
A környékbeli 8 általános iskolából 17 kolléga tisztelt meg bennünket jelenlétével.
A délután 14:30-kor kezdődő rendezvényt Sáfár Lajos, a Ráckevei Ady Endre Gimnázium Matematika Munkaközösségnek vezetője nyitotta meg. Elmondta, miért érezték fontosnak az oktatási intézmények matematika tanárai ennek a szakmai rendezvénynek a létrejöttét.
Vázolta a közeli és távlati célokat is.
Második napirendi pontként Baranyi Ágota (RADYG), Pető László (Kiskunlacházi Szakközép- és Szakképző Iskola) és Sáfár Lajos (RADYG) kollégák elemezték a 2017. évi középiskolai matematika felvételi eredményeit néhány speciális aspektusból.
A találkozó harmadik részében a kötetlen szakmai megbeszélésé volt a főszerep. A magas színvonalú, lényeglátó hozzászólások is jelezték, hogy a matematika oktatásában résztvevő, azért tenni akaró szakmai elit jelent meg a rendezvényen.
A csaknem 3 órás találkozó –a résztvevők véleménye alapján- jó kezdete lehet egy új, magasabb szintű kooperációnak.
Kiss Erika, az Idegennyelvi Munkaközösség vezetője, így összegezte a németes  és angolos kollégákkal töltött délután eseményeit:
Egy kávé a RADYG-ban!
Így indult az intézményünk kezdeményezése, hogy jöjjön össze a tankerület pedagógus társadalma egy délutánra.
Az idegen nyelvszakosok – angol és német – találkozója egy jó kis szakmai beszélgetés volt. Remek hangulatban cseréltünk eszmét, mint régi ismerősök. Érdekes volt hallgatni, hogy ugyanolyan vagy hasonló nehézségek adódnak a munkák során. Mindenhol vannak akadályok, melyeket tanévről-tanévre át kell ugrani.
Beszélgettünk a német és angol viszonyáról, a nemzetiségi oktatás törvényesített szűk mozgásteréről. A nemzetiségi intézményekben tanító kollégák tippeket adtak egymásnak könyvekről és arról, hogyan lehet bírni a nehéz könyvekkel és az óraszámok valamint a rendszer diktálta tempóval.
Mind az angolosok, mind a németesek beszámoltak arról, hogy az általános iskolákban milyen nehéz a rendkívül változatos gyerekanyaggal előre haladni.
Abban mindannyian megegyeztünk, hogy jó lenne, ha a nyelvtanulásnál valaki egyszer figyelembe venné azt, hogy nem mindegy mikortól, miről, mit, kivel és milyen szinten próbálunk megtanítani.
Azt hiszem jólesett mindenkinek egy kicsit panaszkodnia, de azért láttam a szemekben, hogy a nehézségek ellenére sem adná fel senki. 
Lehet ezt a szakmát és a kollégákat támadnia bárkinek, de ez a délután bebizonyította, hogy a „nemzet napszámosai” egyben „harcos oroszlánok” is, akik a hétköznapokban teszik a dolgukat. 
Eredményes délután volt. Remélhetőleg újra és gyakrabban találkozunk majd és már garantáltan ismerősként és nem ellenfélként tekintünk egymásra.
Thamkó Emőke (Dömsöd), Kalocsai Ágnes és Fésűné Farkas Magdolna (Ráckevei Árpád Fejedelem Ált. Isk.), Végh Alexandra és Jeschek Ibolya (Szigetbecse), Dulczné Lerner Erika (Szigetújfalu), Tímárné Schreiner Györgyi (Szigetszentmárton), valamint gimnáziumunk nyelvszakos tanárai, 
köszönöm, hogy eljöttetek a beszélgetésünkre!
Jó munkát és kitartást kívánok mindenkinek!
 
Sáfárné Varga Erika a magyaros megbeszélésről így ír:
Gimnáziumunkban 2017.03.21-én szakmai napot tartottunk, melyre meghívtuk a tankerületi általános iskolák magyar szakos kollégáit! Hat iskola szaktanárai tiszteltek meg  bennünket jelenlétükkel.
Az első találkozó leginkább az ismerkedésről szólt. Terítékre kerültek közös és eltérő gondjaink, valamint azok a szakmai kihívások, amelyek elé a felvételi és az érettségi vizsga állít bennünket és a diákokat is. Az irodalommal és nyelvtannal kapcsolatos átfogó kérdések mellett   több konkrét módszertani  ötletet is megosztottunk egymással. Véleményt cseréltünk a tantárgyi tartalmak minősége és mennyisége tekintetében. Szóba kerültek a tehetséggondozással és felzárkóztatással kapcsolatos tapasztalatok is.  Beszéltünk a jövőbeni együttműködés lehetséges formáiról és fórumairól.
Bár ez csak az első találkozás volt, ennek ellenére sok információval gazdagodtunk egymás szakmai kihívásaival, nehézségeivel kapcsolatban.  Terveink szerint ez a találkozó egy hosszú távú, rendszeres kapcsolattartás alapja lehet.
 
A töris találkozóról Szabó Andrea a Humán Munkaközösség vezetője mondta el gondolatait:
Törisek együtt
  Régi vágyam valósult meg ezzel a márciusi találkozóval, melyre gimnáziumunk falai között sor került. Régóta motoszkált bennem is, mint néhány kollégában szintén, a gondolat, hogy milyen jó lenne azonos szakos általános iskolai és középiskolai kollégáknak beszélgetni, csakúgy, spontán a szakunk tanítása közben felmerülő problémákról, módszerekről, közös találkozási pontjainkról. Márpedig ez utóbbiak vannak, a tantárgyon kívül a diákok, akik tőlük jönnek hozzánk. A találkozó során pedig kiderült, hogy igenis erre van igény, bár a tanítás során felmerülő problémáink sokban különböznek, mégis jól esett végighallgatni egymást, megoldásokat keresni együtt.
   Számomra külön örömet jelentett, hogy az egyik kolléga megfogalmazta azt, ami miatt végül is részben ennek a programnak a megszervezésére sor került. Mégpedig azt, hogyha más pozitív hozama, vagy folytatása nem is lesz ennek a mai napnak, már az is jó, hogy megismerkedtünk egymással, tudunk egymásról, nem megyünk el egymás mellett köszönés nélkül, és egy jót beszélgettünk.
  Szó esett többek között a rendkívül különböző képességű diákok tanításának nehézségeiről, a túlméretezett, a diákok életkori sajátosságának nem megfelelő tananyagokról, hibás, taníthatatlan tankönyvekről is. Az általános iskolai kollégák jelezték, hogy milyen jó lenne, ha legalább tankerületen belül egységes, jó tankönyvekből taníthatnának. 
   Megfogalmazódott az igény egy minimális kompetencia követelmény összeállítására az általános iskola 8. osztályosai számára, illetve egy történelem kompetenciavizsga szervezésére, hiszen tantárgyunk esetén semmilyen szintű kimeneteli mérésben nem részesülnek a diákok. Ezt az igényt mi nagy örömmel fogadtuk, hiszen találkozott az általunk már korábban megfogalmazott igényekkel is.
   Szerencsére volt fogadókészség a kollégák részéről a további együttműködésre is. Megállapodtunk konkrét programok közös szervezésében a következő tanévre: kreatív vetélkedő összeállítása a 6. évfolyam számára, közös továbbképzések, előadások szervezése, esetleg közös töris kiránduláson való részvétel. 
   Nekem úgy tűnt, hogy az általam vélt fal a két iskolatípusban tanító kollégák között leomlott, vagy egyáltalán nem is volt. Köszönet ezért azoknak az „árpádos, lacházi, és mártoni kollégáknak” akik elfogadták meghívásunkat.
 
 
 
 
 
 

Eseménynaptár

Fontosabb adataink

Látogatók száma

Ma 42

Tegnap 186

Ezen a héten 3865

Ebben a hónapban 7689

Összesen 518871

Bejelentkezés

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

Címünk: 2300 Ráckeve, Kossuth Lajos u. 82.

Igazgató: Molnár László

Igazgatóhelyettesek: Dr Balogh Lászlóné, Matics Istvánné

Gimnázium e-mail címe: titkarsag@rag.edu.hu

Telefon: 24/519-050, mobiltelefonszám: 30/453-4106

         Adatvédelmi tisztviselő:

                                      Konkolyné dr. Ficzkó-Juhász Bernadett Ivett

         

 

        Fenntartó, működtető

        SZIGETSZENTMIKLOS 3

 

Go to top