2017. május 24-én, szerdán ismét kompetenciamérés lesz iskolánkban.
A tesztek célja annak felmérése, hogy a 8. és 10. évfolyamos tanulók milyen mértékben képesek matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket a tanulmányaik során és hétköznapjaikban alkalmazni.
Az iskolajelentésben közölt adatok lehetővé teszik, hogy iskolánk elemezze saját munkáját, elhelyezzük teljesítményünket a hozzánk hasonló, vagy éppen tőlünk lényegesen különböző iskolákkal való összehasonlításban. Másrészt a tanulók azonosítószámuk segítségével, az eredmények közzététele után (2018.március vége) megismerhetik, akár feladatonkénti bontásban: miben teljesítettek jól s miben kevésbé. A korábban elért eredményhez viszonyítva fejlődésük is nyomon követhető, képességterületenként!
Minden 8. és 10. évfolyamos tanulóink azonos időpontban és azonos körülmények között írja meg a tesztet 8:00 órától kb. 13:00 óráig. Az iskolába a tanulóknak legkésőbb 8:05 előtt be kell érniük, hogy a mérés elkezdése előtt, időben elfoglalják helyüket. A mérést pontosan 8:15-kor kezdjük.
Az országos mérések lebonyolítása tanítási napokon, kötelező tanórai foglalkozások keretében történik.A mérésen való részvétel vagy távolmaradás elbírálására a tanórai foglalkozáson való részvételre és a tanórai foglalkozásokról való távolmaradásra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.A mérés napja tanítási napnak minősül, amelyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek, további tanórájuk nem lesz.
A pedagógiában többszörösen bizonyított tudományos tény, hogy a tanulók teljesítményére nagy hatással van családjuk szociális, kulturális és gazdasági helyzete. Éppen ezért készült a Tanulói kérdőív, melynek célja, hogy országosan és iskolai szinten egyaránt elemezni lehessen a tanulók szociokulturális hátterének és mért teljesítményének összefüggését.
A mérés megírása előtt a tanulók kézhez kapják ezt a Tanulói kérdőívet. A kérdőívben szerepelő kérdésekrea válaszokat a tanulók szüleikkel együtt adják meg. Kérjük, legyenek szívesek kitöltés után a kompetenciamérés napján visszaküldeni gyermekükkel a kitöltött kérdőívet.
Így a mérés a teljesítményeket nem csak abszolút skálán mutatja be számunkra, hanem a tanulók szociokulturális hátterét megjelenítő családi háttérindex segítségével is, így téve láthatóvá az iskola pedagógiai teljesítményét.
Molnár László
intézményvezető