logo 03 Ráckevei Ady Endre Gimnázium
                                                                                A család gimnáziuma

Menu

Mélyföldtől a Felföldig

Gimnáziumunk tanulói szeptember 16. és 24. közt tanulmányi kiránduláson vettek részt, melynek célja Skócia volt, pontosabban a skót Felföld. Mivel az utazás során mind az oda-, mind a visszaúton volt 1-1 napunk Hollandiában, ezért kapta az út a „Mélyföldtől a Felföldig” elnevezést.
Első hollandiai napunkon Amsterdamban a Van Gogh Múzeumot látogattuk meg, sétáltunk a belvárosban, és sétahajón bebarangoltuk a város zegzugos csatornarendszerét.
Az éjszakai kompos átkelést követően Newcastle-ből első utunk Észak-Anglia legnagyobb ma is lakott kastélyába, a Floors Castle-be vezetett, majd – immár Skóciában a patinás Glenkinchie whiskymanufaktúrát látogattuk meg. Estére megérkeztünk szállásunkra a Seton Sands üdülőfaluba.
Másnap egyetlen úticélunk volt: Edinburgh. A nap első felét az Edinburgh castle-ben töltöttük – a hatalmas vár bejárásához, a kiállítótermek, belső udvarok, bástyák megtekintéséhez órák kellenek! Aztán városnézés, látogatás a St. Giles székesegyházban, majd múzeum, vásárolgatás – kinek mihez volt inkább kedve, végül egy icipici túrácska a Calton Hillre, ahonnan pazar kilátás nyílik mind a tengerpartra a kikötővel, mind a városra és a várra.
A következő napon hosszú utazás várt ránk: a skót Felföld legszebb tájaira, a tóvidékre látogattunk. A Loch Ness partján persze mi is kerestük Nessyt, s ha őt nem is láttuk, a táj szépsége és Urquhart várának festői romjai igazán felejthetetlen élményt nyújtottak. A szikrázó napsütést a délutáni órákra valódi skót időjárás váltotta fel, így a híresen szép Glencoe völgy igazán misztikus látványt nyújtott a gomolygó ködbe-párába burkolózó csúcsaival.
A természet szépségei és rejtélyei után másnap három skót felföldi városka várt ránk: Dunfermline, Dundee és St. Andrews. Az első Robert the Bruce skót király, illetve az Árpád házi származású skóciai szent Margit emlékhelye, a második hajóépítő műhelyeiről nevezetes, valamint a Discovery nevű háromárbocosról, amelyen Scott kapitány indult az Antarktisz és a déli sark meghódítására. St. Andrews pedig Skócia legrégebbi egyetemével (Nagy-Britanniában csak Oxford és Cambridge előzi meg!) és 13-14. századi katedrálisának impozáns romjaival büszkélkedhet.
Következő reggel elhagytuk a szállásunkat, de az esti kompra szállás előtt még csavarogtunk kicsit: Skócia legnagyobb kastélyát, a Bamburgh castle-t látogattuk meg, illetve bejártuk az ország egyik legfestőibbnek tartott tengerparti falucskájának tengerparti szikláit.
Az éjszakai átkelés után hazafelé jövet volt még időnk elvegyülni Utrecht belvárosának színes forgatagában. Napsütés, teraszos vendéglők, ódon házak, modern kirakatok, csatornák, rakpartok és persze – hiszen ez Hollandia – rengeteg kerékpáros.
Elképesztő gyorsan elrepült az utazás hete! Rengeteg élménnyel gazdagodtunk!
Köszönjük a szervezést Mertlné Varjas Anikó és Kiss Erika tanárnőknek!
Jövőre Dél-Anglia lesz az úticél…

Eseménynaptár

Bejelentkezés

Ajánlott oldalak

Kapcsolat

Címünk: 2300 Ráckeve, Kossuth Lajos u. 82.