A mi 56-unk- Városi vetélkedő az 1956-os eseményekről
III. helyezés -A gimnázium 12. évfolyamos csapata: Marcsa Péter 12.a, Simon Kitti 12.a, Czencz Ágoston 12.c, Horváth Kristóf 12.c és Magyarics László 12.c osztályos tanulók
2016. november 07.
OKTV történelem I. forduló
2016. november
Estöri 1. forduló- Országos történelem verseny 10. évfolyamos középiskolások számára
A 10. a osztály csapata indult a versenyen, csapattagok: Kiss Mátyás, Szabó Bernadett, Szaniszló Zoltán
Fekészítő tanár: Szabó Andrea
2017 Január közepén derül ki a továbbjutó csapatok névsora:
Gimnáziumunk 10.a osztályos csapata továbbjutott a középdöntőbe, 134 induló középiskolás csapatból kerültek be a 30 legjobb közé!
A csapat tagjai: Kiss Mátyás, Szabó Bernadett, Szaniszló Zoltán
Február 21-22-én zajlott az Estöri kreatív történelmi verseny II. fordulója.
A verseny színhelye Budapesten a Magyar Tudományos Akadémia volt. 134 induló csapatból a legjobb 12 közé jutott gimnáziumunk 10.a osztályos csapata ( Ács Fanni, Kiss Mátyás, Szaniszló Zoltán).
Az országos döntőre május 3-án kerül sor. A döntő helyszíne az ausztriai Kismartonban (Eisenstadt) található Esterházy kastély lesz.
A versenyre készített prezentációt megtekinthetitek itt
A középiskolás tanulmányi versenyt az Eszterházy Károly Egyetem szervezi.
A csapat neve Passzív ellenállók
A csapat tagjai: Marcsa Péter 12.A, Horváth Kristóf 12.C, Magyarics László 12.C.
Fölkészítő tanár: Molnár László
Online fordulók ideje: 1. forduló: 2016. december 9. (péntek) 22:00
2. forduló: 2017. január 20. (péntek) 22:00
3. forduló: 2017. február 24. (péntek) 22:00
A döntőbe jutott csapatok nevét 2017. március 10-én 20:00 órakor hozzák nyilvánosságra.
Az országos döntő tervezett időpontja és helyszíne: 2017. április 8. (szombat) 3300 Eger, Eszterházy tér 1.
Forradalmi séta március 15-én
Hogyan csináljunk forradalmat? Egy nap Petőfivel
(A BUPAP szervezésében)
Nincs könnyű dolgunk, ha egy több évszázados rendszert szeretnénk megdönteni. Legjobb, ha mindent alaposan előre eltervezünk, mert aztán úgyis rögtönzünk majd.Miért nem az eredetileg kitűzött időpontban tartották Petőfiék a forradalmat? Ki találta ki, hogy kokárdát hordjunk aznap? Ki volt az, akit a betegség sem tarthatott vissza a forradalomtól? A tüntetőket miért nem lőtték agyon már rögtön az utcán? Miért segített valójában Landerer a márciusi ifjaknak? Mi zavarta meg a gyűlést a Nemzeti Múzeum előtt?
Járjuk végig a magyar történelem legizgalmasabb napját, és nézzük meg a várost a márciusi ifjak szemén keresztül!
A sétát összeállította és vezeti Németh Ádám történész
Kétórás kiadós séta a jó levegőn.
Akadálymentes és kutyabarát.
A séta költsége: 2900 Ft (+útiköltség)
Időpont: 2017. március 15. 17.00-től
Jelentkezés: Szabó Andrea tanárnőnél (határidő: márc.09.)
Találkozó általános iskolai történelem szakos kollégákkal
Törisek együtt
Régi vágyam valósult meg ezzel a márciusi találkozóval, melyre gimnáziumunk falai között sor került. Régóta motoszkált bennem is, mint néhány kollégában szintén, a gondolat, hogy milyen jó lenne azonos szakos általános iskolai és középiskolai kollégáknak beszélgetni, csakúgy, spontán a szakunk tanítása közben felmerülő problémákról, módszerekről, közös találkozási pontjainkról. Márpedig ez utóbbiak vannak, a tantárgyon kívül a diákok, akik tőlük jönnek hozzánk. A találkozó során pedig kiderült, hogy igenis erre van igény, bár a tanítás során felmerülő problémáink sokban különböznek, mégis jól esett végighallgatni egymást, megoldásokat keresni együtt.
Számomra külön örömet jelentett, hogy az egyik kolléga megfogalmazta azt, ami miatt végül is részben ennek a programnak a megszervezésére sor került. Mégpedig azt, hogyha más pozitív hozama, vagy folytatása nem is lesz ennek a mai napnak, már az is jó, hogy megismerkedtünk egymással, tudunk egymásról, nem megyünk el egymás mellett köszönés nélkül, és egy jót beszélgettünk.
Szó esett többek között a rendkívül különböző képességű diákok tanításának nehézségeiről, a túlméretezett, a diákok életkori sajátosságának nem megfelelő tananyagokról, hibás, taníthatatlan tankönyvekről is. Az általános iskolai kollégák jelezték, hogy milyen jó lenne, ha legalább tankerületen belül egységes, jó tankönyvekből taníthatnának.
Megfogalmazódott az igény egy minimális kompetencia követelmény összeállítására az általános iskola 8. osztályosai számára, illetve egy történelem kompetenciavizsga szervezésére, hiszen tantárgyunk esetén semmilyen szintű kimeneteli mérésben nem részesülnek a diákok. Ezt az igényt mi nagy örömmel fogadtuk, hiszen találkozott az általunk már korábban megfogalmazott igényekkel is.
Szerencsére volt fogadókészség a kollégák részéről a további együttműködésre is. Megállapodtunk konkrét programok közös szervezésében a következő tanévre: kreatív vetélkedő összeállítása a 6. évfolyam számára, közös továbbképzések, előadások szervezése, esetleg közös töris kiránduláson való részvétel.
Nekem úgy tűnt, hogy az általam vélt fal a két iskolatípusban tanító kollégák között leomlott, vagy egyáltalán nem is volt. Köszönet ezért azoknak az „árpádos, lacházi, és mártoni kollégáknak” akik elfogadták meghívásunkat.
Szabó Andrea
humán munkaközösség vezető
Előadás a holoauszt oktatásáról
A jeruzsálemi székhelyű Yad Vashem Intézet képviseletében Pető Szilvia tartott bemutatkozó és módszertani előadást iskolánkban március 21-én délután. Több intézményből érkeztek kollégák, hogy a holokauszt oktatásának különféle -leginkább személyes életutakon keresztüli- módszereibe bepillanthassanak.
Pest megyei történelem verseny
Hagyományosan a tavaszi szünet utolsó napján került megrendezésre a Dabasi Táncsics Mihály Gimnázium szervezésében a Pest megyei történelem verseny. Iskolánkat két tanuló képviselte a megmérettetésen, ahol szép eredményt sikerült elérniük.
4. helyezett- Ender Lídia 10.a osztály (Felkészítő tanár: Szabó Andrea)
8. helyezett- Takács Bence 9.c osztály (Felkészítő tanár: Jankovics Dóra)